تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
سینا نیوز

سینا نیوز
 
خوب نیوز

تلهکابینسواری در رامسر از بهترین و هیجانانگیزترین تفریحات در شمال کشور است. این بلوار از جلوی درب هتل قدیمی رامسر آغاز می شود و تا ساحل امتداد دارد و دو طرف این بلوار را درختان پوشانده اند. لذا گردشگران بسیاری بعد از لذت بردن ازآبشار لوه راهشان را به سمت جنگلهای هیرکانی ادامه داده و مسیری شبیدار تا دشت شاهرود طی میکنند. برای رسیدن به این قلعه می بایست ۳۱۱ پله را بالا بروید که بسیار راحت طی می شود و در نهایت به یک برج بلند سنگی می رسید که با عبور از آن به محوطه باقی مانده از قلعه می رسید. آبشار لاتون مرتفع از قله اسپیناس لاتون سرچشمه گرفته و در نهایت به رودخانه لوندویل منتهی خواهد شد. آبشار لاتون از کوتهکومه و لوندیل عبور میکند و پس از طی 17 کیلومتر به رودخانه لوندیل میرسد و در نهایت به دریای خزر ختم میشود. آبشار لوه حدود 75 متر ارتفاع دارد و به صورت پلکانی به پائین صخرهها سرازیر میشود و در نهایت به درهای عمیق میریزد. در طول این مسیر 6 آبشار کوچک و بزرگ را پشت سر میگذارید و در نهایت به بلندترین آبشار تیرکن میرسید. سفر به دیلمان جزو سفر هایی است که دیدنی هایش از همان لحظه ای که قصد سفر را دارید آغاز میشود ابتدای جاده زیبای وصف نشدنی را پشت سر هم به چشم می خورد با سفر کردن به این منطقه شانس این را دارید که به سمت سیاهکل زیبا هم بروید و مکان های دیدنی آن را هم نظاره گر باشید. مسیر پرپیچ و خم جاده ۴۵ کیلومتری سیاهکل به دیلمان، یکی از جذابترین مسیرهایی است که میتوانید در گیلان ببینید. گنبد کاووس یکی دیگر از جاهایی است که بازدیدکنندگان آبشار لوه تماشای آن را از دست نمیدهند. ۳۵۳ کیلومتر از تهران تا آبشار لونک فاصله وجود دارد. در روستای زیبای سرولات چابکسر خانه خاور خانم با منظره ای رو به جنگل و یک بالکن بزرگ در ابتدا یک رستوران کوچک خانگی بود که کم کم به خاطر کیفیت و طعم لذیذ غذاهایش مشتریان آن روز به روز افزایش پیدا کرد، تا جایی که اکنون یک رستوران 4 طبقه بر بلندی های روستای سرولات است و همیشه صف خودروهای مسافرانی که برای صرف غذا به این رستوران آمده اند به چشم می خورد.

موزه آینده دبی - آرچ دیسا اگر ترجیح میدهید شب را در هتل بخوابید، باید بعد از گشت و گذار در جنگل به رامسر رفته و در هتلهای رامسر اقامت کنید یا اینکه به سمت تنکابن رفته و مهمان یکی از هتلهای تنکابن شوید. فروشگاه، سوپرمارکت، پمپ بنزین، هواشناسی، هتل و رصد خانه از جمله تاسیسات مهمی هستند که در آلاشت وجود دارند. این هتل سه طبقه دارد و با ۱۵۲ اتاق و سوئیت، میزبان مسافران عزیز خود خواهد بود. از آنجایی که در این سد ماهی وجود دارد میتوان شاهد حضور پرندگان آبزی و کنارآبزی مانند انواع اردکها، غازها و قوهای وحشی بود. ضمن اینکه تعدادی کلبه نیز در این منطقه وجود دارد که برخی از آنها قهوه خانه سنتی بوده و برخی دیگر حالت فروشگاهی دارند. اما در کل با توجه به آب و هوای این منطقه بهار بهترین فصل سفر و بازدید از جنگل شصت کلا می باشد. جنگل الیمستان آمل هم در سالهای گذشته مورد هجوم قرار گرفته و بخشهایی از آن تخریب شده است، اما هر چه در وب فارسی و انگلیسی گشتم نتوانستم اطلاعات دقیقی از مساحت اولیه و مساحت حال حاضر آن پیدا کنم. مساحت این جنگل به 3716 هکتار میرسد. قدمت این بنا به دوره صفویه میرسد و گفته میشود بانی آن تی تی خانم عمه یکی از شاهان صفوی بوده است. در کنار آبشار شاهاندشت یک قلعه قدیمی نیز وجود دارد که قدمت آن به 3000 سال پیش میرسد. آبشار شاهاندشت با ارتفاع 62 متر بلندترین آبشار استان مازندران است. بولا (اوبن) نام یکی از آبشارهای ایران است که در استان مازندران و منطقه ای حفاظت شده با همین نام واقع شده است.

آبشار میلاش از یک چشمه با نام بندبن سرچشمه میگیرد و با شیب 85 درجه از ارتفاع 25 متری به سمت پائین سرازیر میشود. با کمی پیادهروی در این منطقه میتوانید چشمه و رودهای زلال آن را ببینید. از صنایع دستی این دهکده میتوان به بافتن جاجیم، ایزار (پارچه پشمی چارخانه دستباف)، بافتن جوراب، دستکش و بلوز پشمی گلدار و نمدمالی اشاره کرد.علاوه بر نی (نی هفت بند) که متداولترین آلت موسیقی کندلوس است، دهل و سرنا نیز از سابقه و شهرت بسزایی در منطقه برخوردار هستند. وجود پارک، رستوران و فروشگاه عرضه کننده صنایع دستی که در محل پارک و در نزدیکی موزه مردم شناسی مستقر هستند، فرصت مناسبی برای گردشگران و بازدید کنندگان از این دهکده ایجاد می کند که در فضایی آرام نسبت به رفع نیازهای خود و خرید سوغاتی اقدام نمایند. 3. خرید صنایع دستی مردم این روستا یادگاری از این سفر برای شما به یادگار می گذارد و خیال شما را در خرید سوغاتی برای دوستان و عزیزانتان راحت می کند. سمیه نوری، باستانشناس، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وظیفه حفاظت و حراست از بناهای تاریخی توسط سازمان میراث فرهنگی بهعنوان متولی امر، بر فرهنگسازی در حفظ مواریث تأکید کرد و افزود: سازمان برای حمایت از میراث تاریخی بوجود آمده اما بهتنهایی این امر ممکن نیست، چراکه گاهی سازمان حمایت، بازسازی و مرمت میکند اما بازدیدکنندهها رعایت نکرده و بنا را تخریب میکنند، چنانچه بارها توجه کردهایم که بازدیدکننده خارجی با نوک پا در داخل بنا راه میرود تا آسیب کمتری به کف برساند اما بازدیدکننده داخلی حتی تکهای از بنا را کَنده و باخود برده است و یادگاری نوشتنها که جای خود را دارد.

اما در حال حاضر آبشار ویسادار گیلان کاملا معروف شده و در نتیجه تعداد گردشگران آن بسیار بالا رفته است. با وجود اینکه این اعداد نشان دهنده عظمت و شکوه این آبشار است اما تنها بزرگ بودن این آبشار باعث جذب گردشگران به سوی این آبشار نشده است. بسیاری از مسافران مشهد برای سفر زمینی به مشهد از طریق جاده سمنان که کوتاهتر است مسیر خود را ادامه میدهند اما اگر دلتان خواست در راه خود کمی زیبایی ببینید و مسیر زیباتری را طی کنید، مسیرتان را از جاده گلستان ادامه داده و در راه سری به آبشار لوه بزنید. چریکهای فدایی خلق پس از خوردن صبحانه، بهسمت جاده دشت نظیر حرکت کردند و صفایی به آنها تاکید کرد حرکتشان طولانی شده و همینمساله میتواند یکضربه به گروه باشد. طبیعت اینجا بهاندازهای زیباست که هر کسی با هر سطح سلیقهای را میتواند راضی نگه دارد. یکی از مهم ترین جلوه های این طبیعت بی نظیر مربوط به آبشار شیرآباد است. اگر دلتان خواست با پرواز تهران گرگان به سمت آبشار لوه بروید، از دیگر بازدید از جنگل های هیرکانی غافل نشوید. این کوه پوشش گیاهی متراکمی دارد که باعث شده به آن جنگل ارفع ده هم بگویند و در یک کلام بازدید از روستای ارفع ده یک تیر و چند نشان است؛ یعنی با رفتن به آن هم طبیعتگردی و کوهنوردی میکنید و هم از هوای تازه لذت میبرید. در این جنگل وسیع جاذبههای بکر طبیعی نیز وجود دارند که در سفر به این منطقه با کمک راهنماهای محلی میتوانید از آنها بازدید کنید.

قلعه مارکوه جاذبه ای تاریخی در منطقه جنگل دالخانی که توصیه میکنیم بازدید از آن را از دست ندهید. در شهرستان گالیكش جاذبههای طبیعی و تاریخی متعددی قرار دارد كه پیشنهاد میدهیم سفرتان را به این منطقه با بازدید از سایر مكانهای گردشگری كامل كنید. در زیر این صخرهها غارهای متعددی با اندازههای مختلف دیده میشوند. درختان انبوه سرسبز، آبوهوای مطبوع و رودخانههای متعددی که در مسیر دارنو وجود دارد، این آبشار را به یکی از رویاییترین آبشارهای شمال ایران تبدیل کرده است. آبشار شیطانکوه، استخر شیطانکوه و بام سبز لاهیجان شیطانکوه را به مقصدی دلفریب برای گردشگران تبدیل کردهاند. چیزی که این آبشار را از دیگر آبشارهای ایران متمایز میکند، خزههای مخملی سبز رنگی است که بر روی صخرهها و سنگها وجود دارد. صخرههای اطراف آبشار پوشیده از خزههای سبز میباشد و زیبایی فوقالعادهای به آبشار میدهد. منطقه سر سبز گیلان علاوه بر دریا، جاذبههای گردشگری بسیاری دارد. آب این رودخانه از کوه هاي تالش که به گردنه الماس نیز شهرت دارد، سرچشمه میگیرد و پس از گذر از منطقه پره سر به دریای خزر « کاسپین »، می ریزد. آبشار لوه یکی از منحصر به فردترین جاذبه های طبیعی این استان می باشد که تلفیق صدای آب و طبیعت سرسبز در آن براحتی به چشم میخورد. با سفر به این جای دیدنی، از حضور در طبیعت دستنخورده شمالی لذت ببرید، ریههایتان را از اکسیژن خالص پر کنید و آرامش را در آغوش طبیعت تجربه کنید. پس تجربه صرف غذای محلی با نان تازه و نوشیدن یک چای ذغالی داغ در هوای دلپذیر جنگل را از دست ندهید. جنگل اطراف آبشار لوه نیز از بکرترین جاذبههای طبیعی در استان گلستان است که فاصله کوتاهی با دشت شاهرود در مرز با استان سمنان دارد.

آبگرم فلکده یکی دیگه از دیدنیهای نزدیک دریاسر هست که آبش از چشمههای اطراف و رودخونه لیره تامین میشه. در اطراف این آسیاب چندین چشمه وجود دارد که آب آبشار از آنها تامین می شود. این روستای دیدنی لولهکشی مناسبی ندارد و مردم آب مورد نیاز خود را از چشمه تهیه میکنند. در فضای پیرامون آبشار نیز امکان اتراق کردن و آب تنی وجود دارد. اگر در بهار و تابستان به این روستا سفر میکنید میتوانید در فضای باز کمپ کنید و از هوای خوب منطقه لذت ببرید، علاوه بر این کلبههای چوبی، خانههای روستایی و اقامتگاههای بومی برای اجاره در اطراف جواهردشت وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. اگر تصمیم دارید که به شهر علیآباد کتول یا دیگر شهرهای استان گلستان سفر کنید میتوانید برای اجاره سوئیت ارزان به سایت پینورست سر بزنید. یکی از گزینه ها برای اقامت در مارگون، اجاره سوئیت و ویلا در سپیدان می باشد. بخشی از سنگ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده است و آب بسیار اندکی از لابلای این سنگ ها جاری است. عبور آب از روی این خزهها جلوهای خاص و رویایی به آن میدهد و زمانی که با تابش نور خورشید همراه میشود، مناظری شگفتانگیز ایجاد میکند. آبشار لوه همچنین در 14 کیلومتری پارک ملی گلستان قرار دارد و در مسیر پیادهروی و جنگلنوردی در جنگلهای رویایی هیرکانی قرار دارد. در گلستان شيب تند رشته كوههای البرز كه خود سرچشمه رودهای فراوانی نيز است، آبشارهای كوچک و بزرگ بسياری به وجود آورده كه از نواحی مختلف سرازير شده و جلوههای زيبايی را ايجاد كردهاند.در سفر به این منطقه میتوانید از آبشار تمام خزهای «کبودوال» در علی آباد کتول و آبشارهای «گلستان»، «شیر آباد»، «باران کوه»، «رنگو»، «آلامن» و «جوزک» بازدید کنید؛ اما یکی از معروفترین آبشارهای این منطقه آبشار پلکانی لوه در ۲۰ کیلومتری شهر گالیکش و ۱۴ کیلومتری پارک ملی گلستان است که به عروس آبشارهای گلستان معروف شده است.در این مقاله، کجارو قصد دارد شما را به تماشای لوه زیبا در دل جنگل دعوت کند.

اگر در ماه مرداد به این روستا سر بزنید، می توانید مراسمات و جشن های را مشاهده کنید که در این روستا به صورت بومی برگزار می شود.در این روستا نمی توانید رودخانه ای را مشاهده کنید، اما چشمه های بسیار زیادی در اطراف این روستا وجود دارد که آبی زلال و صاف و همچنین بسیار سرد در حال جوشیدن هستند که به عنوان آب درمان بیشتر مشهور هستند.برای زیادی کردن سفرتان باید به امام زاده قاسم سر بزنید که مسیری بسیار هموار و بلندی دارد و همچنین باید از افراد محلی این روستا هم کمک بگیرید تا به مقصد برسید. همچنین چشمه آبگرم کوته کومه به عنوان یکی از جاهای دیدنی آستارا در نزدیکی این آبشار قرار دارد. آبشار لاتون در شهرستان آستارا، لوندویل، روستای کوته کومه واقع شده و یکی از دیدنیترین آبشارهای شمال ایران محسوب میشود. در راه رسیدن به آبشار بهتر است از راهنمایی افراد محلی استفاده کنید تا در مسیر کوته کومه به لاتون در دل جنگل به بی راهه نروید. چگونه به جنگل دالخانی برویم؟ مسیر رسیدن به آبشار در برخی از بخشها آسفالت و در بخشهای دیگر خاکی است ولی حتی مسیر خاکی هم برای عبور و مرور دشوار نبوده و به دلیل شیب ملایمی که دارد، به راحتی میتوان از آن عبور کرد. مسیر دسترسی به جنگل در فصل زمستان اندکی دشوار میشود و رفتن به عمق آن میتواند شما را به دردسر بیندازد.

جنگل نشینان شاخه و برگهای این نوع درختان را قطع و ماده براق تشکیل شده بر روی آنها ، یعنی همان گزو را استخراج میکنند. آبشار زیارت گلستان در مسیر یکی از شاخه های رودخانه خاصه واقع شده و دارای 15 متر ارتفاع است. در این جا امکان امتحان کردن عسل طبیعی، آش، خوراکی های ویژه این منطقه، بلال و … سفر در فصل زمستان به این منطقه، به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف، بسیار کم میشود؛ اما هستند کسانی که به شوق تماشای تصویر زمستانی آب پری، به جاده میزنند. در قسمت وسط و طرفین این قلعه برجهای دیدهبانی وجود دارد اما قسمت داخلی آن متشکل از بقایای نیمه فرو ریخته و مدوری هستند که در طبقه دوم رو به ویرانی رفته اند. به گزارش ایرنا، لونک متشکل از دو آبشار متوسط است که همچون فرزندان دوقلو در آغوش طبیعت قرار گرفته اند . سلام نو- سرویس گردشگری: در گوشه ای از طبیعت سرسبز گیلان و در کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان آبشاری زیبا وجود دارد که به نام آبشار لونک معروف است. برای رسیدن به آبشار آب پری باید به روستای رویان بروید و وارد خیابان شهدا شوید، در اولین چهارراه یعنی محل بازار معروف رویان که گردشگران زیادی را به خود جذب میکند، مسیر را به سمت جاده رویان بلده ادامه دهید. رستوران آشپزخانه بگیر و ببر یکی از رستورانهای شیک و ساده با محیطی دنج و صمیمی در سیاهکل است که در خیابان شهدا واقع شده است. آبشار کبودوال گلستان را می توان یکی از زیباترین آبشارهای ایران دانست. آبشار یخی هملون را می توان یکی از خاص ترین آبشارهای ایران دانست. در این میان، یک پدیده طبیعی به نام آبشار نیز وجود دارد که می توان زیباترین آنها را در شهرهای مختلف ایران مشاهده کرد.

از علت نام گذاری آن اطلاعات دقیقی وجود ندارد با توجه به این که کلمه "کَلا" در زبان تبری به آبادی یا ده گفته میشود برخی وجود کلمه "کیا" را مرتبط با سلسسه آل کیا در مازندران می دانند. تنها زمانی متوجه عظمت این آبشار می شوید که از نزدیک شاهد فرو ریختن آن از بالای تخته سنگی بزرگ باشید.این محل علاوه بر اینکه مورد توجه گردشگران قرار گرفته به عنوان یک منطقه محبوب برای کوهنوردان و به ویژه صخره نوردان نیز شناخته می شود. شکار و بوته کنی و چرای دام در منطقه حفاظت شده ممنوع است. در پاییز هم برگ های رنگارنگ باعث می شوند تا جلوه زیبایی به این مکان بخشیده شود. آبشار گنج نامه از کوه های الوند سرچشمه گرفته و جزو آبشارهای دائمی کشورمان محسوب می شود که همواره پر آب است. ریزش ناگهانی آب از ارتفاع و عبور آن از میان سنگها و صخرهها پدیدهای جذاب و دیدنی را ایجاد میکند که آبشار نامیده میشود. در این مقاله به معرفی آبشارهای شمال ایران میپردازیم و 18 آبشار جذاب در گیلان، مازندران و گلستان را نام میبریم. نام آبشار ویسادار از یک کلمه تالشی به معنای سایه درخت بید گرفته شده است. بهترین فصل برای بازدید از آلاشت، تابستان است. اطراف این منطقه حصارکشی گردیده است و بازدید از آن، با مجوز سازمان محیط زیست در تمام سال به جز در فصل زایش گوزن های زرد (بهار) آزاد است. در سفر به روستای زیبای جواهردشت میتوانید از غذاهای محلی خوشمزه و خوشعطر این منطقه میل کنید. راستی در بین راه کندوهای زنبور عسل و عسل ناب لاویج در انتظار شماست، در این منطقه مغازههای زیادی از عسل فروشی وجود دارد، عسل با طعمهای مختلف، توصیه میکنم حتماً از آنها دیدن کنید و امتحانش کنید. برای سفر به جواهردشت احتیاج به یک راهنما و راه بلد دارید تا بتوانید به آسانی به این ییلاق زیبا سفر کنید.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون برای شمال بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.



برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 مهر 1402 توسط سینا نیوز
درباره وبلاگ


Blog Skin