تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
سینا نیوز

سینا نیوز
 
خوب نیوز



قهوه یک نوشیدنی محبوب و خوشمزه برای بسیاری از افراد است. طرز تهیه این نوشیدنی خوشمزه با اختراع و ساخت دستگاه اسپرسوساز کاملا متحول شد. این دستگاه از زمان عرضه اولیه تا حد زیادی تغییر کرده است اما اکثر مردم محصول نهایی این دستگاه به نام اسپرسو را می نوشند.

اگر شما هم مثل من از دوستداران این نوشیدنی معروف هستید، در مطلب زیر با من همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد این وسیله جالب به شما بدهم.

تاریخچه ماشین اسپرسو

مخترع دستگاه اسپرسوساز

آنجلو موریوندو، مخترع دستگاه اسپرسوساز

اولین باری که دستگاه اسپرسوساز به دنیا ارائه شد در سال 1884 در نمایشگاه عمومی ایتالیا بود. شخصی به نام آنجلو موریوندو این دستگاه را ساخته است. خانواده آنجلو یک خانواده کارآفرین بودند و کارخانه های زیادی از جمله یک کارخانه شکلات سازی ساختند. دستگاهی که آنجلو اختراع کرد در 23 اکتبر 1885 در پاریس به ثبت رسید.

چند سال پس از این واقعه، شخصی به نام Betterza دستگاه را اصلاح کرد و قطعات جدیدی را برای ساخت دستگاه جالب‌تری اضافه کرد که انقلابی در صنعت اسپرسوساز ایجاد کرد و از سال 1901 در همان سال مورد پذیرش عموم قرار گرفت. تعداد این ماشین ها افزایش یافته است. اگرچه Betraza یک مکانیک است، اما می تواند تغییرات اساسی در صنعت قهوه ایجاد کند.

اکثر اسپرسوسازهای امروزی به نام Betreza نامگذاری شده اند و روش ساخت آن از Betreza پیروی می کند.

جالب است که از سال 1901 برند ایتالیایی Betzera با طرفداران زیادی اقدام به تولید دستگاه های اسپرسوساز حرفه ای کرده است.

دستگاه اسپرسوساز نمایندگی قهوه ساز بوش چگونه کار می کند؟

محصول نهایی این دستگاه اسپرسو نام دارد. اسپرسو با عبور آب نزدیک به نقطه جوش تفاله های قهوه فشرده شده از یک سبد و فیلتر به دست می آید. قهوه فرآوری شده با این دستگاه غلیظ و گاهی کرمی روی سطح خواهد بود.

لازم به ذکر است که دستگاه اسپرسوساز یک قهوه ساز پایه است و تنها برای تهیه اسپرسو از آن استفاده نمی شود. بسته به دمای آب و عوامل دیگر می توان از آن برای تهیه قهوه های دیگری مانند دوپوی نیز استفاده کرد.

پمپ آب در دستگاه اسپرسوساز.

اسپرسو حاصل عبور آب در نزدیکی نقطه جوش پودر قهوه است. برای این کار باید آب تحت فشار وارد محفظه قهوه شود. بنابراین، یک دستگاه اسپرسوساز نیاز به پمپ قوی دارد. در اکثر دستگاه ها برای ایجاد این فشار از پمپ الکتریکی استفاده می شود. البته در برخی از دستگاه ها انواع دیگری از پمپ ها مانند پمپ های دستی نیز دیده می شود. اما کار با دستگاهی که از پمپ الکتریکی استفاده می کند راحت تر است.

دود دود

دمای آبی که تحت فشار وارد قهوه می شود بسیار مهم است. بنابراین هر دستگاه اسپرسوساز بخشی به نام دیگ دارد. ممکن است در جاهای دیگر به آن قطعه جوش گفته شود. دیگ بخار در این نوع قهوه ساز اهمیت زیادی دارد. وظیفه دیگ آب افزایش دمای آب و عدم ایجاد بخار اضافی است.

گروه اصلی

همانطور که گفته شد، آب با دمای مناسب و فشار بالا برای تهیه اسپرسو وارد پرس قهوه می شود. محفظه ای که آب وارد مشکل می شود و پرتا فیلتر داخل آن قرار می گیرد، هد یونیت نامیده می شود. دستگاه های مختلف تعداد نخ های متفاوتی دارند. به طور معمول، لوازم خانگی دارای یک هدر هستند، اما لوازم پیشرفته تر می توانند از یک تا هفت هدر داشته باشند.

گروه های اصلی دو دسته هستند:

قسمت اول قسمت سر به جعبه وصل می شود. وجود این اتصال مستقیم باعث از بین رفتن گرمای آب گرم داخل جعبه می شود.

قسمت دوم گروه هدر نیمه متصل نامیده می شود که جدا از دیگ است. هر نوع هدست نسبت به دیگری مزایا و معایبی دارد. به عنوان مثال، اگرچه گروه سر متصل از افت دمای آب جلوگیری می کند، اما هزینه تعمیر بیشتر از گروه سر نیمه متصل است زیرا به دیگ متصل است.

پرتافیلتر

یکی از قطعات مهم دستگاه اسپرسوساز نمایندگی بوش پورتافیلتر است. پرتافیلتر قسمت متحرک دستگاه است که سبدی برای پودر قهوه در آن قرار می گیرد و پودر قهوه داخل آن ریخته می شود، پرتا فیلترها معمولا دارای دسته پلاستیکی یا چوبی هستند.

همچنین برای کنترل دستگاه اسپرسوساز معمولاً یک کنترل پنل روی آن قرار می گیرد. این پنل شامل کلید روشن/خاموش، گیج فشار، کنترل دما و ... می باشد.

عمر دستگاه اسپرسوساز شما را افزایش می دهد

متاسفانه با تورم موجود در کشور ما هر روز قیمت دستگاه های اسپرسوساز در حال افزایش است به همین دلیل باید با رعایت چند نکته ساده پس از خرید دستگاه سعی کنید عمر مفید آن را افزایش دهید. :

در صورت بروز مشکل در دستگاه اسپرسوساز، ابتدا دفترچه راهنمای دستورالعمل و سایر مواد دستگاه اسپرسوساز را به دقت مطالعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهید.

در صورت وجود مشکل و نقص، سعی نکنید خودتان آن را تعمیر کنید، مگر در موارد جزئی که نیازی به تکنسین متخصص نیست.

به هیچ عنوان برای استفاده از دستگاه و تهیه قهوه از آب معدنی استفاده نکنید. آب معدنی به دلیل داشتن نمک زیاد به سرعت باعث رسوب و آسیب به دستگاه شما می شود. بهترین آب مصرفی آب شرب این شرکت است و برند آکوافینا یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

نوسانات برق می تواند به راحتی به دستگاه آسیب برساند. تجهیزات حفاظتی الکتریکی مناسب می تواند از سایش و پارگی دستگاه جلوگیری کند.

مطمئن شوید که پورتافیلتر را پس از برداشتن از مجموعه سر دستگاه جدا کنید. اگر این نکته ساده را رعایت نکنید، پس از مدتی مهر و موم روی سر می شکند و قهوه از کناره های پروتافیلتر می ریزد.

پس از استفاده از میله بخار، فراموش نکنید که نباید قهوه را از دستگاه خارج کنید تا زمانی که بخار را به طور کامل از دستگاه اسپرسوساز خارج نکنید و اجازه دهید خنک شود.

 



برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ دوشنبه 11 دی 1402 توسط سینا نیوز
درباره وبلاگ


Blog Skin