تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
سینا نیوز

سینا نیوز
 
خوب نیوز

 طیور یکی از حساس ترین محیط ها به نوسانات دما است. هر گونه مشکل در شرایط دمایی چنین محیطی می تواند منجر به تلف شدن پرندگان و خسارات مالی زیادی برای مرغداری ها شود. به همین دلیل همواره از مه برای رفع مشکلات این گروه استفاده شده است که می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد; استفاده از مه نیز در شرایط آب و هوایی خاص ضروری و اجباری است. در این مقاله به معرفی اسپری پرنده می پردازیم و همچنین در مورد کاربرد و نحوه عملکرد آن صحبت می کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

قبل از هر چیز باید بدانیم که مه با توجه به نیاز شما و اینکه از آن برای کشاورزی و گلخانه استفاده می کنید یا برای دام و طیور کارکردهای متفاوتی دارد و کاربردهای متفاوتی دارد. اما به طور کلی باید گفت که مه سیستمی است که از چند قسمت تشکیل شده است که آب را با فشار زیاد به قطرات ریز (به اندازه شبنم) تبدیل کرده و از دماغه خارج می کند. قطرات بسیار کوچک آب در هوای گرم تشکیل می شوند و می توانند باعث کاهش دما شوند.

استفاده از مه پاش پرنده اغلب با هدف کاهش دما، کاهش میزان گرد و غبار و همچنین حذف بوهای نامطبوع از محیط است. رطوبت محیط در مرغداری ها یکی از شرایط لازم برای بقای پرندگان است، در غیر این صورت شاهد شیوع بیماری های مختلفی هستیم که می تواند منجر به مرگ آنها شود.

نسل اول مه پاش ها تقریباً دو دهه پیش وارد ایران شد. اما به دلیل جدید بودن کارایی چندانی از خود نشان نداد. این در حالی است که با توسعه صنعت طیور، مه پاش ها نیز دستخوش تغییرات اساسی شده و کارایی آن ها بیش از گذشته شده است. با گذشت زمان، استفاده از مه پاش در مرغداری ها به قدری گسترده شده است که امروزه سازمان ها و وزارتخانه های ذیربط استفاده از آنها را در بسیاری از مرغداری ها ملزم می کنند.

مزایا و معایب استفاده از مه پاش مرغ

همانطور که قبلا ذکر شد، حذف در مرغداری مزایای زیادی دارد که در ابتدای مقاله به بسیاری از آنها به اختصار اشاره شده است. به طور کلی، تاثیر اولیه استفاده از مه در پرورش طیور، کاهش دمای محیط و در نتیجه کاهش دمای بدن پرندگان است. یعنی با سیستم کم مصرف و کم مصرف می توان محیط را خنک کرد.

کاهش دمای محیط شرایط مساعدی را برای رشد پرندگان در فصول گرم سال ایجاد می کند. دمای متوسط ​​مزیت دیگری نیز دارد: استرس گرمایی را کاهش می دهد، تحریک پرندگان را تسکین می دهد و از درگیری بین آنها جلوگیری می کند. تثبیت این شرایط می تواند از بدن این پرندگان در برابر عوامل بیماری زا محافظت کند و درصد تلفات آنها را کاهش دهد.

از دیگر اثرات پرورش جوجه می توان به افزایش رطوبت محیط اشاره کرد که باعث کاهش گرد و غبار و از بین بردن بوی بد پرورش جوجه می شود. علاوه بر این، این دستگاه برای تهویه طبیعی هم برای افراد و هم برای جوجه ها مناسب است و همچنین به دلیل کاهش دمای محیط می تواند از استرس حرارتی دستگاه های کار در مرغداری جلوگیری کند.

در نهایت، اثرات طولانی مدت استفاده از چنین سیستمی را می توان در رشد پرندگان و افزایش میزان تولید مرغ یا تخم مرغ مشاهده کرد. لازم به ذکر است که کیفیت تجهیزات مه پاش صنعتی طیور برای دستیابی به این اهداف بسیار مهم است.

https://pulbank.ir/?p=341653

هنگام خرید مه چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

اولین نکته ای که در هنگام خرید سمپاش باید به آن توجه کرد، نوع کاربرد آن است. این به این دلیل است که سمپاش مرغداری با سمپاش دامداری یا گلخانه ای متفاوت است. همچنین مرحله بعدی انتخاب و خرید سمپاشی مناسب با محیط طیور می باشد. هنگام خرید کالای مورد نظر، حتما به فروشگاه معتبر و با شهرت مراجعه کنید و کیفیت و کارایی محصول خریداری شده را بررسی کنید.

نکته مهم دیگر اطمینان از کیفیت و عمر مفید تجهیزات مه پاش صنعتی طیور می باشد. هنگامی که دستگاه نبولایزر خود را خریداری و نصب کردید، برای اطلاع از نکات مراقبتی و ضد مه گرفتگی که عمر دستگاه شما را افزایش می دهد، آنلاین شوید.

حرف پایانی

در این مقاله سعی شده است در مورد اتومایزر، نحوه استفاده و عملکرد آن و همچنین مهمترین مزایا و فواید آن بدانیم. به طور کلی اهمیت و کاربرد مه پاش و میزان تأثیر آن در موقعیت های پرورش طیور به حدی است که در بسیاری از نقاط مورد نیاز است.

بازرگانی پمپ ایران ارگان تخصصی عرضه کننده انواع تجهیزات کشاورزی و صنعتی به ویژه در بخش های آبیاری و آبرسانی می باشد. این مجموعه با سابقه طولانی در این زمینه می تواند در انتخاب و خرید سمپاش مناسب و همچنین سمپاش صنعتی طیور به شما کمک زیادی کند.

 



برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 17 بهمن 1402 توسط سینا نیوز
درباره وبلاگ


Blog Skin