تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
سینا نیوز

سینا نیوز
 
خوب نیوز

 ورق استیل تزیینی نوعی ورق استیل است که علاوه بر دارا بودن خواص ویژه ورق های فولادی دارای رنگ و بافت زیبایی نیز می باشد. این نوع ورق ها به دلیل کاربردهای تزئینی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مقاله به انواع ورق های فولادی تزیینی و کاربرد آنها می پردازیم و هدف آن ارائه اطلاعات مختصر و مفید است. با فولادینو همراه باشید.

تعریف

ورق فولادی یا فولاد ضد زنگ (فولاد ضد زنگ) محصولی است که به دلیل وجود عناصر آلیاژی مانند نیکل و کروم، خواص منحصر به فرد متفاوتی از خود نشان می دهد. این محصول به دلیل مقاومت بالای آلیاژ در برابر خوردگی یکی از پرمصرف ترین محصولات فلزی است.

همانطور که گفتیم ورق استیل دکوراتیو در دسته ورق استیل قرار می گیرد و دو نوع رول و ورق در بازار موجود است. سطح صیقلی و صیقلی، زیبایی بالا، انعطاف پذیری خوب و مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی از جمله ویژگی ها و کیفیت های این محصول است. ورق های فولادی سری 304 و 200 گریدهای آلیاژی هستند که بیشترین استفاده را در تولید این محصول دارند. ورق های فولادی تزئینی انواع مختلفی دارند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد

انواع ورق های فولادی تزئینی

ورق های دکوراتیو استیل به روش های مختلفی ساخته می شوند که در ادامه توضیح مختصری در مورد هر یک ارائه خواهد شد. انواع ورق های فولادی تزئینی عبارتند از:

زنگ ایستاده

همانطور که از نام این محصول مشخص است، به آن کاغذ می گویند که طرح های مختلفی روی آن وجود دارد. این نوع کاغذها به دلیل زیبایی ظاهری که دارند در مناسبت های مختلفی مانند آسانسور، لابی ساختمان، اشیاء تزئینی، سقف های تزئینی، مجسمه ها و ... استفاده می شوند. نقوش ابر و باد، گندم، چوب، حباب، چرم و آسفالت از طرح های این محصول است.

ورق فولادی طلا

ورق طلا یکی از پرطرفدارترین و مهم ترین صفحات فلزی تزیینی در بازار است که به دلیل رنگ و شکل آن طرفداران زیادی دارد. این محصول روکش طلا بوده و در 4 نوع بازار مات، براق و طرح خش تولید و عرضه می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول، قیمت و نحوه خرید روی لینک کلیک کنید.

قطعه استیل نقره ای

بعد از ورق استیل طلا، ورق استیل نقره مهفا دیگر پلاک پرطرفدار بازار است که در انواع خش دار، آینه ای و طرح دار تولید می شود.

ورق فولادی مشبک

این ورق یکی دیگر از انواع ورق های فولادی است که گاهی به عنوان ورق تزئینی استفاده می شود. ورق های توری فولادی دارای سوراخ هایی به اشکال مختلف می باشند که اندازه و فاصله این سوراخ ها بنا به سلیقه مشتری قابل تعیین است. این نوع ورق در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از این ورق به عنوان یک محصول تزیینی تنها قسمت کوچکی از استفاده از ورق فولادی مشبک یا ورق فولادی فشرده است.

آینه حلبی

این ورق که در بازار با نام های ورق فلزی شیشه ای و ورق فلزی شیشه ای شناخته می شود یکی از ورق های بدون خط و خش و دارای انعکاس و صیقل پذیری بالا می باشد و علاوه بر داشتن خواص شیشه باعث ایجاد نور در داخل می شود. محل نیز بلند می شود. این نوع ورق کاملا شفاف بوده و بدون طرح روی آن در مقابل ورق های فلزی طرح دار قرار می گیرد.

ورق فولادی گالوانیزه

این ورق خطوط و خراش بیشتری نسبت به ورق حصیر ایجاد می کند و در شرایطی که بازتاب نور ضعیف است استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های این ورق ها مقاومت در برابر رطوبت است.

پارچه استیل مارتین

این نوع ورق معمولا گرد و غبار کمتری دارد و در مواقعی که این کار ضروری است از آن استفاده می شود. در جلوی ورق فولادی مات یک صفحه فولادی براق قرار دارد که بسیار شبیه به یک صفحه فولادی آینه ای است.

پیدا کردن یک غرفه رنگارنگ

به غیر از دو پوسته ورق های فلزی طلا و نقره که در بازار بسیار پرطرفدار هستند، رنگ های دیگری مانند مشکی، مسی، آبی، قرمز، رزگلد، دودی و ... نیز در بازار موجود است. .

ورق فولادی تزئینی

گروهی از ورق ها با طرح ها و رنگ های مختلف همانطور که از نام آن پیداست اغلب برای مصارف تزئینی استفاده می شود. در زیر به کاربرد صفحات فولادی تزئینی اشاره می کنیم.

دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان

مجسمه های فلزی

آسانسور و پله برقی

بانک ها

ایستگاه های مترو

مراکز خرید و پاساژها

لوازم خانگی

سقف اماکن مذهبی

صنایع غذایی

 



برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ شنبه 11 آذر 1402 توسط سینا نیوز
درباره وبلاگ


Blog Skin