تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
سینا نیوز

سینا نیوز
 
خوب نیوز

یک تونل عریض و طویل که کناره ها و سقف آن برخلاف تونل های معمولی با شیشه های آکواریوم پوشیده شده است، طوری که با چند ساعت قدم زدن در این تونل آکواریوم، می توانید زیباترین و کمیاب ترین گونه های دریایی را ببینید و بودن در فضای اقیانوس و عمق ۳۵ متری آن را تجربه کنید. جام جم آنلاین اصفهان؛ محمد نورصالحی اظهار کرد: جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان روز سهشنبه از ساعت 6 بامداد آغاز شد و تا حدود ساعت 15 ادامه یافت. این صفحه آخرینبار در ۳ مارس ۲۰۲۱ ساعت ۰۷:۳۹ ویرایش شدهاست. باید اشاره کرد که باغ دولت آباد، تنها باغ سرسبز و زیبای یزد نیست؛ بلکه باغهای دیدنی بسیاری همچون زمرد بر صفحه کویر یزد میدرخشند که فضایی متفاوت و جالب را برای حضور گردشگران و حتی اهالی منطقه فراهم میکنند. همچنین باغ صدری تفت با محوطه وسیع و باصفای خود، از دیگر مقاصد گردشگری علاقهمندان و طبیعتدوستان به شمار میرود که نورپردازیهای شبانه و شگفتانگیز آن، سوژه عکاسی بسیاری از مسافران میگردد. میراث و تمدن - افزایش حریم باغ دولتآباد یزد و محافظت از حریم این باغ یکی از ۳ ایراد جدی یونسکو در پرونده ثبت جهانی است و ۲ ایراد دیگر مربوط به اجازه نداشتن مردم یزد برای ساخت بناهای خشتی در این شهر تاریخی و ساختهشدن چند بنای بتنی در محله زرتشتیان است. او افزود: فقدان قوانین جامع و ناظر به تعیین حریم آثار، موجب آشفتگی و عدم تصمیم گیری واحد در ساخت و سازهای جدید در محدوده بافت و در نهایت نارضایتی شهروندان میشود به همین دلیل شرح خدمات این پروژه، به صورت مشخص بر تعیین حریم آثار تاریخی ثبت شده تمرکز دارد. «یزد» اولین شهر خشتی در دنیا و دومین شهر تاریخی در جهان به شمار میرود و بافت تاریخی این شهر به دلیل دارا بودن میراثی جهانی و جاذبههای منحصر بفرد به عنوان اولین شهر از ایران در ۱۸ تیر ماه سال ۱۳۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

این بنای تاریخی و زیبا در حال حاضر محل فعالیت پارک علم و فناوری یزد است. از مهمترین تحقیقات صورت گرفته و نتایج به دست آمده در خصوص تاریخچه کوه آتشگاه اصفهان میتوان به مطالعات مؤسسه ایزمنو (IZMEO) اشاره کرد که قدمت بنای آتشگاه را به دوران تمدن ایلام و حکومتی نسبت می دهد که انزان نام داشته است. “هشت باغ دولت آباد” که به اختصار “باغ دولت آباد” نامیده می شود از مجموعه های مشهور دوره زندیه می باشد که قدمت ساخت آن به سال ۱۱۶۰ هجری قمری باز می گردد.باغ دولت آباد یزد به دستور محمد تقی خان بافقی ، حکمران و والی یزد ساخته شد.(قهاری ۱۳۷۹) از جمله مهم ترین اقدامات وی در این دوران ، ساخت قنات و باغ دولت آباد بود.قنات دولت آباد که نقشی اساسی در موجودیت بخشی به باغ دولت آباد را دارد، به طول تقریبی ۶۰ کیلومتر یکی از مهم ترین و طولانی ترین قنات های شهر یزد است. اتاق اصلی این عمارت که رو به باغ و حیاط قرار دارد، در ورودی آن با شیشه های رنگارنگ کوچک و بزرگ و با طرح های زیبا مزین شده که در هنگام وجود خورشید و پرآب بودن حوض منظره زیبایی از نقاط رنگی منعکس شده را بر روی حوض مرمرین به نمایش میگذارد.

به این خاطر ما برای کمک به شما در این بخش از فروشگاه معماری آرچکت به عرضه پاورپوینت معماری باغ دولت آباد یزد، در قالب ۱۰۰ اسلاید کامل پرداختهایم. بادگیر عمارت باغ دولت آباد دارای ۳۳/۸ متر ارتفاع میباشد. باغ دولت آباد یزد، در بیست و سوم اسفند سال ۱۳۴۶ هـ.ش با شماره ۷۷۴ در ردیف آثار ملی ایران قرار گرفته و با ثبت جهانی خود در سال ۱۳۹۰ هـ.ش، یکی از نُه باغِ ایرانی در میراث جهانی یونسکو به شمار میرود. این باغ ازنظر طراحی و زیبایی، در ردیف باغهای «فین کاشان و باغ شاهزاده ماهان کرمان» قرار گرفته و مصالح شاخص بهکاررفته در آن سنگ مرمر مراغه، خشت، آجر و همچنین اندودهای ریگ و گچ در نمای خارجی است. دام پزشکان خبره ای در این بخش مشغول فعالیت هستند تا پرندگان باغ در وضعیت خوب و مطلوبی از حیث سلامت جسمانی به سر ببرند. ۲- بانوابل کارشناس محاسبات بیمه که اخیرا واردودرصندوق تعاون وبیمه کارگران مشغول بکارشدهاست مشارالیها موظف است ترتیب اکتواریای صحیحی برای صندوق تعاون وبیمه کارگران بدهدتا اساس عملیات این موسسه برروی قواعد علمی استوارشود. وزارت کار ازبدوتشکیل قانون مصوبی دردست نداشته وتاتاریخ ۱۶ خرداد۱۳۲۸ ملاک اقداماتش برپایه تصویبنامه بودهاست درتاریخ اخیرقانون فعلی کاربطورآزمایش برای یکسال ازمجلس شورای ملی گذشته متاسفانه قانون فعلی دارای نواقصی است که بامقتضیات کشوروفق نداده وبسیاری از مسائل مربوط به شرایط کار کارگران واختلافات حاصله بین کارگروکارفرما واعتصابات وهمچنین ضمانت اجرایی قانون مزبور درقانون مزبور ذکرنشدهاست. با این وجود این هفته بیش از هفته های دیگر، بحث میراث جهانی و چالش های مربوط به آن داغ بود و حتی خبر رسید که میدان نقش جهان اصفهان که جزو اولین آثار ثبت در فهرست میراث جهانی از ایران است، به دلیل بروز لرزش های مترو در خطر است. این موزه جزو مهمترین موزههای یزد است که حتماً باید از آن دیدن کنید.

سفر یزد،اولین جایی بود که رفتیم و اولین جایی هست که حتماً باید برین،خیلی زیبا و مرتب بود. البته شاید زمستون هست راهنما نداشتن. شاید متعجب شوید، اما این کار شدنی است. اگر میخواهید با فرهنگ ارامنه آشنا شوید، میتونید به کتابخانه کلیسای وانک بروید که در سال 1884 راهاندازی شد. در واقع کاربری کلیساها در طول تاریخ تنها مذهبی نبوده است و نگهداری و نشر فرهنگ ارامنه به نسلهای بعد، از مهمترین وظایف کلیساها به شمار میرود. نبوی - درضمن یک لایحه که برای امرمعینی ازطرف دولت تقدیم شدهاست نمیشود که تمام نقائص مملکت را رفع کردوضع مملکت ماطوری است که حتماهرسال بایستی یک مبلغی اضافه بربودجه سال پیش بفرهنگ دادبرای اینکه نه تنهاکارهای فرهنگ بانتهایش نرسیده بلکه هنوزدرمراحل مقدماتی است ماباید حتما تعلیمات اجباری رادر مملکت اجراکنیم وکاری کنیم که تمام سکنه مملکت باسوادشوند برای اجرای این منظور چون پول زیادی نداریم که بدهیم وسایروسایل کار ازقبیل آموزگار وغیره طوری نیست که بشودفعتا این کارراکرد ناچاربایدهرسال یک مبلغی بربودجه وزارت فرهنگ بیفراییم این کاراز بعدازشهریور تابحال هرسال شده با اینکه اوضاع مملکت نابسمان بود ومرتب نبود با اینحال باز دولتهاومجلس کوشش کردند وهرسال یک مبلغی به بودجه فرهنگ افزودند ودرولایات تا آنجاکه میسربود مدارس تاسیس شد ولی امسال دولت نتوانست بودجه رابقدری که احتیاج داشت تنظیم کندودرموقع خودبدهد ناچارالان این را آوردهاند حال بایستی کاری کرد که منظور مردم ومنظوردولت تامین شود بعضی ازبودجههای مملکتی ومخارج دولتی است که آنهاراممکن است تبعیض کرد. اگر اینطور باشد میشود فرض کرد که قدمت این بنا بسیار بسیار بیشتر از چیزیست که تخمین زده شده.

قدمت آتشکده به 1500 سال میرسد. مسجد جامع اصفهان که برخی آن را با نامهای مسجد جامع عتیق و مسجد جمعه نیز میشناسند، یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر اصفهان محسوب میشود که قدمت آن به قرن دوم هجری قمری بازمیگردد. دریافت 16 MB یزد ـ باغ دولت آباد یزد یکی از زیباترین باغهای ایرانی به لحاظ معماری و مناظر طبیعی است که در دل بافت تاریخی یزد واقع شده است. باغ دولتآباد در یزد در اواخر دوره افشاریه و در سال 1125ه.ق توسط محمد تقی خان بافقی معروف به (خان بزرگ) که وی سرسلسله خاندان خوانین یزد بود احداث گردید.این باغ با مساحتی در حدود ۷۰/۰۰۰ مترمربع شامل ساختمانها، حوضها و آبنماهای بسیاری بوده که در فضای بین آنها باغهای با درختان انار و انگور و… در زمان محمد تقی خان ، باغ از سمت شمال به خیابانی می رسید که درختان بسیاری داشت؛ بطوریکه این درختان ،مانع دید از خارج به داخل باغ می شدند. جریان آب باغ با رسیدن به مقابل ارسیها، درون سنگهای تراشداری موسوم به سینهکبکی جریان مییابد که با ایجاد موج، حجم آب و تلاطم آن را بیش از حد معمول نشان میدهد. محمد تقی خان مشهور به خان بزرگ که سر سلسله خانهای یزد در زمان زندیه بود، ابتدا قناتی با نام دولتآباد به وجود آورد و پس از آن، عمارت باغ دولتآباد را در امتداد آن احداث کرد. باغ بیرونی محل انجام تشریفات حکومتی، مراسم ورزشی و اداره امور شهر و باغ اندرونی، بخش خصوصی و اقامتگاهی مجموعه به شمار می رفته است. در این بین باغ دولت آباد یزد که ما در پاورپوینت تحلیل باغ دولت آباد یزد به بررسی این بنا پرداختهایم یکی از مهمترین بناها و باغهای یزد به شمار میرود که دارای ویژگیهای خاصی میباشد. خبرگزاری میزان- باغ دولت آباد یزد یکی از باغهای بزرگ کشور محسوب می شود.

پاورپوینت باغ دولت آباد یزد کاملترین تحقیق موجود میباشد که شما میتوانید با استفاده از آن به راحتی به شناخت چنین باغی بپردازید. بادگیر باغ دولتآباد، با 33 متر بلندی از سطح زمین، شاهکار مهندسی و نبوغ معماران یزدی است. آکواریوم بندر انزلی، با ۱۰ هزار متر مربع زیربنا دارای سه بخش اصلی است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛مجتبی شفیعی،با اشاره به اینکه این مطالعات با اعتباری بالغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال در حال انجام است اظهار کرد:مطالعات مذکور به منظور ساماندهی و صیانت از بافتهای تاریخی این روستاها اجرا میشود.معاون میراث فرهنگی ادارهکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایعدستی استان کرمان درادامه به کفسازی معابر روستای بابزنگی راین با اعتباری معادل700میلیون ریال خبر دادوافزود: بافت تاریخی روستای تیکدر کرمان نیز مرمت میشود.وی خاطرنشان کرد: در این عملیات ساباط این روستا با اعتباری برابر 400 میلیون ریال مرمت میشود. این بخش از بنا، در قرن پنجم هجری قمری تعمیر و مرمت شد و در کنار آن منارهای را بنا کردند که تا قرنها پس از احداث آن، همچنان حضور داشت. بعد از کوچ ارامنه از دیار خودشان و استقرار در جنوب اصفهان و پس از ساخت خانهها،شروع به ساخت سایر بناها و کلیساها با تأثیر از معماری ایرانی - اسلامی و ارمنی (به صورت ترکیبی) کردند و کمکم محله جلفا اصفهان رنگ و بوی همان جلفای قدیمی را گرفت.

۳۴۳ آبانبار روستای گرد فرامرز ۸۵۴۶ ۱۳۸۲/۰۲/۰۹ یزد یزد، بعد از دروازه قرآن، شهرک شاهدیه، میان ده روبروی قبرستان گرد فرامرز پهلوی (۱۳۴۵ ه. ۴۵۲ زردک (روستا) ۱۰۸۵۱ ۱۳۸۲/۱۱/۰۲ اردکان اردکان، ۱۰ کیلومتری شمال شهر اردکان، روستای زردک قرن ۵ و ۶ هـ. خیلی مچکرم از بیان زیبای شما در مورد شهر یزدشهر مورد علاقه من. یک واقعیت جالب در مورد پل این است که در طول سال ها در بسیاری از آثار ادبی و هنری برجسته شده است. در این بخش، شاهد حرکت ۶ نوع کوسه، لاکپشتها، سفرهماهیها و بسیاری ماهیهای رنگارنگ دیگر در اطراف و بالای سر خود خواهید بود. یکی دیگر از آیینها و مراسمی که هرساله در تیرماه برگزار میشد، جشن آبپاشان یا آبریزان بود. هر ساله در 24 آوریل مراسمی برای این شهدا در کلیسای وانک با حضور ارامنه با شور برگزار میگردد. این بنای یادبود درسال 1975 به منظور پاسداشت کشتار ارامنه ایجاد شد. به قسمت شمال غربی کلیسای وانک ارامنه اصفهان که بروید بنایی خاص با معماری خارقالعاده چشمانتان را به خود میدوزد. با وجود کم آبی و مشکلات آب و هوایی در یزد، مردمان این دیار در طول تاریخ با خشت و گل و استفاده از خلاقیت خود در زمینه معماری جاذبههای کم نظیری را به یادگار گذاشتند. مرحوم محمدتقی خان که سرسلسله خاندان خوانین یزد بوده؛ برای احداث این باغ زیبا، قناتی با نام قنات دولتآباد را به طول ۶۵ کیلومتر حفر کرده و آب را از شهرستان مهریز به یزد منتقل نموده است.

این باغ در دوره زندیه و قاجاریه جزء زیباترین باغ ها بوده است و در کنار خانه لاری ها و البته بازار خان یزد، هم اکنون به عنوان یکی از آثار بسیار زیبای تاریخی یزد قلمداد می شود که در سفر به یزد از آن دیدن می کنی. این قلعه در ارتفاع 470 متری از سطح دریا قرار دارد، تاریخ ساخت اولیه آن مشخص نیست، تعدادی داستان و افسانه محلی درباره آن وجود دارد، که من بعنوان تاریخ نپذیرفتم، مثلاً می گویند: آنرا بهمن پسر اسفندیار ساخته و به مرور بمپور شده، یا می گویند، چون شبیه قلعه بم است، بمپور نامیده شده، و چند موضوع دیگر که آنها را بعنوان داستان، در داستان های تاریخی ایران خواهم نوشت. این موضوع به خصوص در مورد آل مظفر صدق دارد، زیرا به اعتقاد تاریخ دانان، میبد محل تولد موسس این سلسله بوده است. نظر شما در مورد این آکواریوم زیبا چیست؟ رستوران خانه ابراهیمی حیاطی زیبا و سرسبز نیز دارد و هر مهمان مطابق سلیقهای که دارد میتواند از فضای باز یا پوشیده آن برای صرف غذا استفاده کند. به این خاطر شناخت سبک معماری این بناها میتواند بر سطح معماری دانشجویان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. در گوشهای از فضای چشمنواز این باغ، یک کافه سنتی وجود دارد که در گذشته مطبخ باغ بوده و امروزه میتوان علاوهبر لذت از فضای دلنشین آن، طعم یک نوشیدنی خوشمزه یا یک وعده غذایی سبک را هم چشید. که دارای ویژگیهای بسیار زیادی میباشد که شما میتوانید با استفاده از این سبک در پروژههای خود زیبایی چشمگیری را به پروژه معماری خود بیفزایید. تا شما بتوانید با دانستن این اطلاعات و استفاده آن در دیگر تحقیقات خود به نتایج بسیار عالی دست پیدا کنید. شما میتوانید قناتها را در پیرامون شهر یزد و آب انبارها را درون بافت شهر یزد پیدا کنید.

شهر زیبای یزد نیز که معماری و بافت شهریش زبانزد خاص و عام است، دارای یکی از همین حمامهای تاریخی زیبا به نام حمام خان یزد است که در ادامه قصد داریم به معرفی آن بپردازیم. محله جلفای اصفهان با معماری و بافت بسیار قدیمی یکی از مشهورترین و مهمترین محلات اصفهان است. معماری آن به گونه ای است که ساختمان شاه نشین سر عقاب است و کنگره های طبقات پرهای آن پرنده می باشند. در روز ششم، شاه حق طبقات گوناگون مردم را ادا کرده بود و در این روز، تنها نزدیکان شاه به حضور وی میآمدند. در طول روز، زیبایی خاصی به باغ دادهاند. باغ جهانی دولتآباد یزد با فضای سرسبز دلانگیز و عمارتهای سنتی خود، فرصت بینظیری برای یک گشتوگذار خانوادگی و تفریحات دوستانه فراهم میکند. مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از رفع آثار تخلف ساختمانی در حریم باغ جهانی دولتآباد خبر داد . در گذشتهای نهچندان دور، باغ دولتآباد آنقدر آب داشته که بعضیها به آن «نمایش آب» میگفتند؛ امّا امروزه آب باغ، تنها از یک چاه عمیق به دست میآید و با پرکردن حوضهای آن، حس تازگی و سرزندگی را به درختان منتقل میسازد. خبرگزاری میزان- باغ دولت آباد یزد یکی از ۹ باغ ایرانی است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به چشم میخورد و شهرت بین المللی دارد.

شهردار دولت آباد گفت: با توجه به اینکه مکانی خاص که بتواند پاسخگوی نیازهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی بانوان در دولت آباد باشد وجود ندارد، تکمیل پروژه باغ بانوان با اعتباری بالغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در اولویت کاری مدیریت شهری قرار گرفته است. این باغ از قناتی به همین نام مشروب میشود و جریان آب در باغ استخوانبندی طراحی آن را تشکیل میدهد. سرپرست پایگاه میراث جهانی باغ دولت آباد یزد اعلام کرد: طراحی و ایجاد مخزن دستی آب و به دنبال آن تخریب دیوار باغ جهانی دولت آباد با توجه به مسئله کمبود آب در یزد، با مجوز هیات راهبردی باغهای جهانی کشور اجرا شده است. به این خاطر باغ دولت آباد یزد یکی از نمونههای معماری ایرانی میباشد که شما میتوانید،با بررسی آن به اطلاعات بسیار دقیقی در این باره دست پیدا کنید. به همین دلیل دیگر گونههای جانوری نیز به این باغ راه پیدا کردهاند. باغ دولت آباد یزد در سال ۱۱۶۰ هجری قمری و در دوره افشاریه ساخته شده است. تفکیک کرده است. محور تقارن مستطیل بزرگتر ، محور اصلی باغ دولت آباد یزد اندرونی است که آبنمای بزرگ باغ به ابعاد ۱۹۴ در ۱۲ متر بر این محور منطبق می باشد. در گذشته این باغ زیبا، نقش مکان زندگی یکی از حکمرانان یزد و خانوادهاش را داشته است.



برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ يکشنبه 23 مهر 1402 توسط سینا نیوز
درباره وبلاگ


Blog Skin