تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
سینا نیوز

سینا نیوز
 
خوب نیوز

 

شیشه دوجداره در و پنجره یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش صدا می باشد. اما برای استفاده موثر از شیشه دوجداره باید چند نکته را بدانید. در این مقاله سعی کرده ام اطلاعاتی ساده و کلی در مورد شیشه دوجداره و شیشه دوجداره بدهم.



پنجره دوجداره چیست؟

یک پنجره دو جداره به جای یک لایه از دو لایه شیشه تشکیل شده است و فضای بین آنها با هوا یا گاز خنثی مانند آرگون پر می شود. دو لایه شیشه باید با یکدیگر متفاوت باشند. فاصله بین آنها برای حداکثر کارایی بیست میلی متر است.

مزایای پنجره های دوجداره

استفاده از پنجره های دوجداره فواید زیادی برای خانه شما به همراه دارد. شاید مهمترین مزیت آن مربوط به خاصیت عایق بودن آن باشد. پنجره های دو جداره از از دست دادن گرمای خانه در زمستان جلوگیری می کند و لایه داخلی آن به دمای اتاق نزدیک است. این بدان معنی است که هیچ کس کنار پنجره نشسته احساس ناراحتی نمی کند. در تابستان، پنجره های دوجداره مانع از نفوذ گرمای بیرون می شود و در نهایت منجر به صرفه جویی در استفاده از رادیاتورها و سیستم های خنک کننده ساختمان می شود. به طور کلی خاصیت عایق بودن شیشه دوجداره هزینه های گرمایش و سرمایش ساختمان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

علاوه بر این، پنجره های دوجداره در کاهش نفوذ صدای بیرون به داخل بسیار موثر است. این ویژگی زمانی بسیار مفید است که در یک خیابان شلوغ یا در باند هواپیما زندگی می کنید یا فقط می خواهید آرامش و سکوت داشته باشید.

اگر در حال تعویض پنجره های قدیمی هستید، امکان تعویض شیشه های قدیمی با شیشه های دوجداره وجود دارد. برای تعویض شیشه با مشاور تماس بگیرید.

یکی از معایب احتمالی پنجره های دوجداره هزینه اولیه بالاتر نسبت به شیشه های ساده است. پنجره های دوجداره قیمت بیشتری نسبت به نوع معمولی دارند. اما می توانید این هزینه را به مرور زمان با کاهش قبوض خود جبران کنید و در نهایت شیشه دوجداره بسیار ارزان تر از انواع معمولی شیشه خواهد بود. با توجه به اینکه قیمت انرژی روز به روز افزایش می یابد، قیمتی که می پردازند روز به روز گران می شود و استفاده از پنجره های دوجداره نیز روز به روز مقرون به صرفه تر می شود. برای استفاده بیشتر از پنجره های دوجداره در تابستان بهتر است کانولا را در بیرون به خصوص در خانه های جنوبی قرار دهید، این کار بسیار مفید خواهد بود.



چهارچوب در و پنجره با شیشه دوجداره

معمولاً از سه نوع قاب برای قاب پنجره و درهای دوبل استفاده می شود:

قاب های فولادی برای درب و پنجره با شیشه دوجداره

ساده ترین نوع درب و پنجره دوجداره فلزی است. این قاب ها شبیه درب های معمولی هستند، با این تفاوت که ضخامت فریم شیشه بیشتر است. پنجره های دو جداره معمولاً 10 تا 26 میلی متر ضخامت دارند. جالب است بدانید که یک آینه تک پنل ساده را می توان به راحتی روی یک اسکلت فلزی به یک پنل دوتایی تبدیل کرد. برای این کار کافی است قاب پنجره را بردارید و شیشه دوجداره را قرار دهید. به دلیل ضخامت بالای شیشه دوجداره امکان اتصال مجدد نرده را نخواهید داشت پس حتما شیشه را با چسب آکواریوم به فلز بچسبانید.



فریم آلومینیومی برای درب و پنجره با شیشه دوجداره

فریم های آلومینیومی یکی از قدیمی ترین قاب های در و پنجره هستند که در درب و پنجره های دوجداره نیز کاربرد دارند. فریم های آلومینیومی وزن کمتری نسبت به فولاد دارند. قاب های آلومینیومی برای تولید به انرژی بیشتری نسبت به قاب های چوبی نیاز دارند و از اتلاف حرارت کمتری نسبت به قاب های چوبی جلوگیری می کنند. اما قاب های چوبی برای نگهداری نیاز به توجه بیشتری دارند.



قاب درب و پنجره دوجداره UPVC

بهترین نوع فریم برای شیشه های دوجداره، UPVC دوجداره و قاب درب می باشد. این قاب ها بسیار سبک تر از انواع دیگر هستند. نصب آنها آسان است. قاب های پی وی سی خود عایق های صوتی و حرارتی بسیار خوبی هستند و در صورت تولید استاندارد، هماهنگی خوبی با شیشه های دوجداره دارند. مقاومت بسیار خوب در برابر نفوذ گرد و غبار از دیگر مزایای قاب های UPVC می باشد.
 

مطالعه مقاله کامل: https://upvcmaster.com/نمایندگی-پنجره-وین-تک-در-کرج/



برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ جمعه 19 خرداد 1402 توسط سینا نیوز
درباره وبلاگ


Blog Skin