تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
سینا نیوز

سینا نیوز
 
خوب نیوز

 


با کنکور سراسری آشنایی کامل دارد.

یک مشاور خوب باید دانش بالایی در زمینه کنکور سراسری و همچنین جریان تحصیلی از دبیرستان به دانشگاه داشته باشد و در چنین زمینه هایی حضور موفقی داشته باشد. داشتن تحصیلات مرتبط در زمینه مشاوره تحصیلی نیز یکی از نکاتی است که برای ارزیابی مشاوران مورد استفاده قرار می گیرد.

سابقه خوبی در آزمون مهاجرت داشته باشید.

در صورتی که مشاور در آزمون سراسری شرکت کرده باشد و در سمت بالاتر تجربه داشته باشد. او واقعاً شاگرد وضعیت فعلی، وقایع آن بود، با شناخت سختی ها و محدودیت ها می توانیم دانش آموزان را به نحو بهتری راهنمایی کنیم. همچنین لازم به ذکر است که این گروه مشاور بهترین راه را طی کرده اند و تجربه زیادی دارند بنابراین توصیه های بسیار خوبی دارند.



توانایی های فکری بالایی دارند

یک مربی خوب ویژگی های شخصیتی شاگرد خود را می شناسد و می داند که آیا باید با او به عنوان یک دوست و همراه رفتار کند یا معلمی سخت گیر برای او باشد. مشاور نمونه شرایط و وقایع مختلف اجتماعی را که در اطراف دانش آموز اتفاق می افتد را درک می کند و با در نظر گرفتن همه اینها برنامه خود را تنظیم و آماده می کند.



اخلاق خوب و محترمانه

دانش آموزان در طول سال تحصیلی با معلم خود در ارتباط هستند و تحت تأثیر او قرار می گیرند، بنابراین او باید آداب و نگرش مناسب داشته باشد تا گفتار و برنامه هایش برای دانش آموز ارزش داشته باشد. مورد دیگر احترام مربی به شاگردش است، مشخص شده است که برخی از مربیان برای تحریک دانش آموزان خود سعی در تخریب آنها دارند که کاملا اشتباه است، نه تنها بی فایده است بلکه عزت نفس نیز خدشه دار شده است. منیت دانش آموز را پایین می آورد.



درست و منظم

یک مشاور ایده آل کار خود را به درستی انجام می دهد و به قول خود عمل می کند. یعنی خیلی به کارش پایبند است و سوال را به دانش آموز منتقل می کند تا او هم با جدیت و تعهد زیاد درس بخواند.

شفقت داشته باش

گروهی از مشاوران دانش‌آموزان را یک ماشین پول‌ساز می‌دانند و می‌خواهند از آنها پول دربیاورند. طبیعی است که این استاد راهنما به نتایجی که دانش آموزان می گیرند اهمیتی نمی دهد و به منافع خود می اندیشد پس لازم است. مشاوران مهربانی را انتخاب کنید که از دست دادن و شکست دانش آموزشی راضی نباشند و برای رسیدن به هدف خود از هیچ کوششی دریغ نکنند.


چگونه برای جلسات بهتر و مشاوران کوربل برنامه ریزی کنیم
 

 

مقدار مناسبی را برای برنامه تحصیلی در نظر بگیرید.

مشاهده شده است که بسیاری از دانش‌آموزان کنکور به دلیل اینکه نمی‌توانند به درستی پیش بروند، دچار برنامه‌ریزی طولانی و سخت می‌شوند و در نهایت شکست خورده و درمانده می‌شوند، اما این از اساس اشتباه است. یک مشاور حرفه ای برنامه ای از دانش آموزشی را بر اساس عوامل مختلف تنظیم می کند و حجم آن را به گونه ای تعیین می کند که فرد بتواند با آن کنار بیاید و تعهد به آن برای او غیر ممکن نباشد.



زمانی را برای تفریح، استراحت و گشت و گذار باقی می گذارد.

مشاور ایده آل روزهای استراحت را برنامه ریزی می کند و از دانش آموز می خواهد که در آن روزها به بیرون برود تا تفریح ​​کند، در کنار خانواده باشد یا روز را به هر نحوی که برای بهبودی آنها راحت است سپری کند. علاوه بر این از دانش آموز می خواهد که در طول هفته مورد علاقه خود را به فعالیت های جانبی مانند رفتن به باشگاه های ورزشی، فعالیت های هنری و آموزشی اختصاص دهد.



همچنین شامل خلاصه های دوره ای در سراسر برنامه درسی است.

برنامه ریزی اولیه ای که توسط یک مشاور خوب انجام می شود مدت زمان کلی دارد که به تشخیص او می تواند هفتگی یا ماهانه باشد. این کار باعث تثبیت مطالب

خوانده شده می شود و شخص را به سمتی سوق می دهد که شخصاً شاهد پیشرفت و تکامل در موسسه آموزشی خود باشد.

اصل شرایط را برآورده می کند.

اصل پیش نیاز این است که برخی از دروس از مباحث قبلی به گونه ای پیروی کنند که برای یادگیری آن ها باید دانش خوبی از مباحث قبلی داشته باشید، مثلاً در درس زیست شناسی ساختار یک سلول، قسمت های مختلف را بشناسید. . ، وظایف و حتی انواع آنها پیش نیاز سایر مباحثی است که در آینده تدریس می شود، زیرا اگر آنها را به خوبی یاد نگیرید، یادگیری مباحث آینده برای شما بسیار دشوار خواهد بود. یک مشاور حرفه ای این نکته را در نظر می گیرد و بر اساس آن برنامه درسی را تنظیم می کند.



آنها بر اساس تعداد و کیفیت مطالعه رتبه بندی می کنند نه ساعت مطالعه

دانش‌آموزان فکر می‌کنند که هر چه ساعت‌های بیشتری مطالعه کنند، بیشتر یاد می‌گیرند، اما باید گفت که درس خواندن بیشتر اصلاً مطلوب نیست، بلکه درست انجام دادن آن است و به همان اندازه که هست مفید است. بهترین مشاور به جای اینکه به دانش آموزی ساعات کاری اختصاص دهد و از او بخواهد که بین 8 تا 10 ساعت مشخصی مطالعه کند، از او می خواهد که حداقل تعداد ساعت را در یک روز معین مطالعه کند.



مزایای این روش چیست؟

اگر برای دانش آموز مشکلی پیش بیاید و ساعاتی از روز را از دست بدهد برنامه اش به هم نمی خورد.

تدریس او ثابت و با کیفیت است.

زمان مطالعه به یک فرد اختصاص داده می شود، به این معنی که حداقل چند صفحه از درسی را که باید در روز بخواند، می داند.

اگر نتواند تعداد صفحات تعیین شده را تکمیل کند، ممکن است ساعت های زیادی در شب بیدار بماند تا آنها را تکمیل کند.
 

 

ادامه نوشته: https://pourdastmalchi.net/ 



برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ دوشنبه 18 ارديبهشت 1402 توسط سینا نیوز
درباره وبلاگ


Blog Skin