تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
سینا نیوز

سینا نیوز
 
خوب نیوز

 

 پایگاه داده مجموعه اطلاعاتی است که با یک سازمان یافتگی و نظم خاصی و ذخیره شده‌اند؛ این اطلاعات به گونه‌ای در کامپیوتر ذخیره می شوند که در کمترین زمان ممکن برای همه برنامه ها قابل دسترسی باشند. در سیستم هایی که شامل پایگاه داده هستند با وجود امنیت بسیار بالایی که برای آنها فراهم می شود باز هم در خطر هک شدن و از بین رفتن اطلاعات وجود دارد .

داده ها که از از بین می روند یا هک می شوند اطلاعات به روی یک سیستم ناامن انتقال پیدا کنند.  اما شیوه های مختلفی وجود دارد که این امکان را به شما می دهد پایگاه داده خود را ایمن کنید و از اطلاعات خود به بهترین شکل محافظت نمایید. ما در این مقاله برخی از روش هایی را که برای برای حفظ امنیت پایگاه داده مورد نیاز است بررسی می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

*     کنترل دسترسی و مجوزهای لازم برای ورود به پایگاه داده

 دو سیستم احراز هویت وجود دارد که با وجود مشابهت هایی که با یکدیگر دارند یکی نیستند؛ و وجود هر دوی آنها برای امنیت اطلاعات شما ضروری است: یک احراز هویت دامنه و دو احراز هویت پایگاه داده. این دو سیستم دسترسی ها را محدود کرده و به همه ی  کاربران اجازه ورود به پایگاه داده شما را نمی دهند.

 اطمینان از طرح بررسی حسابها و دسترسی ها و مجوزها اولین اقدامی است که شما می توانید برای حفظ پایگاه داده خود انجام دهید.

 شما با به کارگیری روش‌های زیر می‌توانید امنیت پایگاه داده خود را بالا ببرید:

ü      آن دسته از حساب های خود را که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند  ببندید. ‌پاک کردن حساب های اضافی به ویژه برای داده هایی که برای آزمون و آموزش مورد استفاده قرار می گیرند بسیار ضروری است‌..

ü      سعی کنید برای پایگاه خود کلمه عبور قوی انتخاب کنید و یا اینکه کلمه و خود را به طور مداوم تغییر دهید‌.

ü      بهتر است  اکانت های عمومی خود را حذف کنید و یا امکان ناحیه کاربری برای کاربران عادی سایت را متوقف نمایید.

ü      بهتر است یک مدیر را برای همه وظایف انتخاب نکنید اگر شما برای بخش های مختلف وب سایت شرکت خود، مدیر های مختلفی را انتخاب کنید که با اکانت های مختلف وبسایت را مدیریت می کند امنیت پایگاه داده شما افزایش می یابد.

ü      بهتر است  توان مدیریتی را ها در انحصار مدیران سایت قرار دهید و این کار را به کاربران ندهید. فروشندگانی که در پایگاه داده کار می کنند باید توجه داشته باشند که تمام نقش ها و برنامه ها را در لیستی منظم و به طور انحصاری و در نزد خود نگه دارند و آنها را در اختیار کاربران قرار ندهند.

ü      استفاده از سرور های ایمن و قدرتمند مثل سرور های شخصی یا اختصاصی

 

*     اصول امنیت پایگاه داده

 

 و اما همیشه در هر کاری باید تمامی جوانب را در نظر گرفت‌

 توجه داشته باشید که هیچ چیزی صد درصد  ایمن نیست؛  همیشه درجه‌ای از بی ثباتی و ناامنی وجود دارد بنابراین همواره لیستی از اطلاعات خود داشته باشید و سعی کنید فهرستی از اطلاعات پایگاه داده خود تهیه کنید و همچنین آن دسته از اطلاعات خود را که حساس و مهم هستند را به طور دقیق بررسی نمایید و  فهرست جداگانه از آنها تهیه کنید.

 اگر شما یک برنامه‌ ی بک آپ مناسب برای اطلاعات خود در نظر بگیرید؛ در صورتی که اطلاعات شما به صورت ناگهانی هک شوند یا از بین ببرند بک آپ می تواند  در بازیابی مجدد اطلاعات به شما کمک کند.



برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه 20 آبان 1400 توسط سینا نیوز
درباره وبلاگ


Blog Skin