تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
سینا نیوز

سینا نیوز
 
خوب نیوز

 

ایمپلنت گزینه ای مناسب و ماندگار برای افرادی است که نمی توانند از بریج و دندان مصنوعی استفاده کنند و داشتن دندان مصنوعی برای آنها آسان و راحت نیست. البته در برخی موارد روش های درمانی بدون دندان مانند بریج دندان یا دندان مصنوعی امکان پذیر نیست. در بیشتر موارد وجود ضایعه، استخوان سازی ضعیف یا محدودیت عملکرد دهان، این اقدامات را غیرممکن می کند و فرد نمی تواند از دست دندان استفاده کند.

نکته بعدی در مورد بریج های دندانی است، بریج های قدیمی نیاز به اتصال به دندان های جانبی دو طرف دندان های از دست رفته دارند، در این صورت به دندان هایی نیاز داریم که مبنای نصب بریج قرار گیرند که این عمل روی آن انجام می شود. نیز امکان پذیر خواهد بود. با آنالیز فاصله و لترال دندان. مزیت این روش این است که دیگر نیازی به استفاده از دندان های کناری برای نگه داشتن دندان های جایگزین جدید در دهان نیست.

تا سال‌های اخیر، با وجود پیشرفت در مراقبت‌های دندانی، میلیون‌ها آمریکایی از از دست دادن دندان‌ها رنج می‌بردند که بیشتر به دلیل پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال یا تروما بود. برای سال‌های متمادی، بریج و دندان مصنوعی تنها گزینه‌های درمانی برای افرادی بود که دندان‌های خود را از دست داده بودند. اما امروزه ایمپلنت های دندانی در دسترس هستند.

ایمپلنت چیست؟

دلایل مختلفی برای از دست دادن دندان وجود دارد که هر کسی می تواند آن را تجربه کند. یک دندان یا ایمپلنت دندانی با دقت در جای ریشه دندان از دست رفته قرار می گیرد. ترمیم ها مشابه دندان های طبیعی هستند. برای اینکه این وسایل طبیعی به نظر برسند باید در ساخت آنها دقت زیادی کرد.

برای توضیح بیشتر به مقاله مراقبت از دندان مراجعه کنید، می توانید آن را مطالعه کنید.

نوع ایمپلنت

ایمپلنت ها پین های نازکی هستند که از تیتانیوم خالص ساخته شده اند و در استخوان فک قرار می گیرند.

تیتانیوم یک فلز معمولی است که برای این کار مناسب است. این فلز یک لایه نازک بر روی خود دارد که آن را در برابر خوردگی، اسیدها، اکسیژن و ترکیبات نمکی مقاوم می کند.

همچنین بدن انسان تیتانیوم را جسم خارجی نمی داند و آن را پس نمی زند. وقتی آن را در فک قرار می دهید، استخوان اطراف دوباره رشد می کند و مشکلی پیش نمی آید.

انواع مختلفی از سطوح تیتانیوم وجود دارد، از جمله:

• زمان H

• پوشش هیدروکسی آپاتیت

• سمپاش پلاسما

ایمپلنت به عنوان ریشه دندان در فک قرار می گیرد. سپس روکش هایی را به عنوان روکش دندان روی آن قرار می دهند. وظیفه ایمپلنت واقعی محافظت از این پوشش ها است. ایمپلنت را می توان ریشه مصنوعی نامید که دندان جدید را نگه می دارد.

پیش نیازهای کاشت دندان

ایمپلنت های دندانی

برای کاشت دندان، فرد باید لثه های سالم و استخوان کافی برای کاشت دندان در دهان خود داشته باشد. علاوه بر این، لازم است که این ساختار را سالم نگه دارید. بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک از عوامل ضروری برای حفظ و موفقیت طولانی مدت این روش است. کاشت دندان جلویی نیز به همین روش انجام می شود.

شاید از کشیدن دندان می ترسید و فکر می کنید که دندان های شما بد جلوه می کند. اما بهتر است بدانید که رشد دندان های جدید و حفظ زیبایی دندان ها آسان است.

به طور کلی پس از سن 18 سالگی مردان و پس از 16 سالگی زنان به راحتی می توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند.

کاندیدای مناسب برای ایمپلنت دندان چه کسی است؟

افراد با شرایط زیر کاندیدهای خوبی برای واکسن هستند:

افرادی که از مشکلات دندانی رنج می برند و می خواهند گفتار خود را بهبود بخشند.

افرادی که به دلایلی نمی توانند یا نمی خواهند از دندان مصنوعی استفاده کنند.

افراد بین دندان های خود فاصله زیادی دارند.

افرادی که بیش از یک دندان پوسیده داشته اند

به طور کلی، هیچ محدودیت سنی برای ایمپلنت دندان وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر، سن مناسب برای ایمپلنت های دندانی را ببینید. ایمپلنت ها باید از بهداشت دهان و دندان پیروی کنند، بنابراین هر فردی که توانایی انجام این کار را داشته باشد می تواند این روش زیبا را انجام دهد. البته باید در نظر داشت که فرد باید به سن رشد کامل برسد تا این روش عمل کند. به عنوان مثال، اگر به دلایلی در کودکی دندان های خود را از دست داده اید، می توانید در سن 16 سالگی ایمپلنت انجام دهید.
 

چه کسانی برای کاشت دندان مناسب نیستند؟

افرادی که شرایط زیر را دارند نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند:

افراد مبتلا به دیابت. کاشت ایمپلنت برای چنین افرادی باید با دقت زیادی انجام شود. قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، سطح قند خون فرد توسط پزشک بررسی می شود.

افرادی که سیگار می کشند. برای این منظور، افرادی که سیگار می کشند باید برای مدتی سیگار را ترک کنند یا حداقل میزان سیگار را کاهش دهند.

افرادی که از داروهایی مانند آسپرین استفاده می کنند که از لخته شدن خون جلوگیری می کند. در این صورت مصرف باید تا اطلاع ثانوی طبق دستور پزشک قطع شود.

افراد مبتلا به عفونت های دهان و دندان. ایمپلنت کمکی به این افراد نمی کند و ممکن است مشکلات دیگری ایجاد کند. این افراد ابتدا باید مشکل عفونت را حل کنند. در صورت عدم درمان این مشکلات، در صورت بروز مشکلات جدی تری پس از کاشت، دندانپزشک مجبور به برداشتن ایمپلنت می شود. در چنین شرایطی هم زمان و هم پول فرد تلف می شود.

افراد با پرتودرمانی به خصوص در ناحیه فک و صورت درمان می شوند.

انجام ایمپلنت و دندانپزشکی زیبایی زنان باردار در دوران بارداری ممنوع است

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

این روش زیبایی مزایای زیادی دارد که برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

ماندگاری طولانی: یکی از مهمترین مزایای این روش ماندگاری طولانی آن است. ماندگاری ایمپلنت به حدی است که در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان در طول زندگی هیچ مشکلی برای آن ایجاد نمی شود.

سرعت عمل بالا: یکی از سریع ترین راه ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته ایمپلنت است. در واقع سرعت نصب آنها به قدرت بدنی و سلامتی بیمار بستگی دارد.

افزایش زیبایی مهمترین مزیت این روش افزایش زیبایی چهره است. افرادی که از شکاف یا نامرتبی دندان ها رنج می برند می توانند زیبایی از دست رفته خود را با ایمپلنت جبران کنند.

پایداری: ایمپلنت ها در یک موقعیت ثابت قرار می گیرند و در مقایسه با روش های دیگر دوام بیشتری دارند.

حفظ سلامت دهان و دندان: همانطور که گفتیم نیاز به ایمپلنت برای درمان و رفع مشکلات دندانی و دهانی است. همچنین رعایت نکات بهداشتی یکی از نکات مهم بعد از ایمپلنت است. در نتیجه این روش به حفظ سلامت دندان ها و دهان کمک می کند.

عوارض و خطرات ایمپلنت دندان

اگر این روش توسط دندانپزشک خوب و ماهر انجام شود، از میزان عوارض احتمالی کاسته می شود. عوارض رایج ایمپلنت دندان عبارتند از:

عفونت در محل کاشت

دندان ها ممکن است آسیب ببینند.

ممکن است فردی مشکلات سینوسی داشته باشد.

بروز برخی مشکلات مانند درد، بی حسی و گزگز لب

روش کاشت ایمپلنت دندان

مراحل کاشت ایمپلنت دندان به شرح زیر است:

ایمپلنت دندان

در مرحله اول دندانپزشک فرد را معاینه می کند و پزشک نوع و تعداد ایمپلنت را تعیین می کند.

در مرحله دوم، دندان های آسیب دیده برداشته می شوند یا به قول خودشان کشیده می شوند.

در مرحله سوم، دندانپزشک استخوان فک را برای پیوند آماده می کند.

در مرحله چهارم، ایمپلنت ها در جای خود قرار می گیرند.

در مرحله پنجم، دندانپزشکان به رشد و ترمیم استخوان می پردازند.

در مرحله ششم قالب گیری انجام می شود و در نهایت قالب برای ساخت دندان ها به آزمایشگاه فرستاده می شود.

در مرحله هفتم که آخرین مرحله محسوب می شود، دندانپزشک آخرین ایمپلنت را قرار می دهد.
 

هزینه ایمپلنت دندان

قیمت نهایی ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

برند ایمپلنت

مهارت های دندانپزشکی

بر اساس پیوند استخوان
 

ادامه مطلب: https://realtimedentist.com/1401/05/دندانپزشک-ایمپلنت-دندان-در-تهران/



برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ شنبه 27 خرداد 1402 توسط سینا نیوز
درباره وبلاگ


Blog Skin